lördag, augusti 21, 2010

Utveckla Halmstad som kulturstad

Kommentar till Ingegerd Sahlströms debattartikel 3/8.


RelateratInnan jag besökte och senare flyttade till Halmstad kände jag bara till det underbara badet iTylösand och att Halmstadgruppen hade verkat här.

Jag är förvånad över att vi inte har utvecklat Halmstad som en konst- och kulturstad.

Nu är det dags. Vi har ett markområde från Norre Katts park till och med Örjansskolan.

Vi har museet, byggnader på Örjansskolans område, vilka går att bygga om, bygga till och fylla med kultur och konst, modern design och högklassigt konsthantverk. Vi kan bygga till med kafé med utsikt mot Nissan. Vi har möjlighet till teater- och musiklokaler.

Under Gatuteaterfestivalen såg vi helt underbara uppträdanden på gator och torg. Varför inte en utbildning och verksamhet som för tankarna till Cirkus Cirkör? Det är också på tiden att Norre Katts Park-området får ett lyft.

Jag håller med Lena Ekmans synpunkt, kommunen äger mark och byggnader inom detta område, vilket vi inte gör när det gäller Kulturhuset.

Ingegerd Sahlström, jag känner till ditt intresse för konst och engagemang för att vi ska utveckla en konsthall.

Är du helt emot våra tankegångar?

Marie Kaiding, Folkpartiet i Halmstad

Inga kommentarer: