lördag, augusti 21, 2010

Sossarna bär ansvaret för sin förda politik

Svar till Ingegerd Sahlström 16/8.


RelateratIngegerd Sahlström, du tycker att jag tar till brösttoner och sänker mig till bottennivå när jag kritiserar den politik sossarna har fört.

Det får du gärna tycka! Jag är inte ensam om min ståndpunkt, det visar bland annat Sifo-siffrorna.

Det är ett faktum att segregationen och utanförskapet är stort.

Det är ett faktum att våld, otrygghet och ovänlighet ökat.

Det är ett faktum att vård och skola har blivit sämre under de senaste decennierna.

Vet inte Ingegerd Sahlström att det är politikernas ansvar? Sossarna har styrt landet, och alltså bär de ansvaret för den politik som format det.

De gamla sossarna gjorde ett utomordentligt jobb, men vid generationsskiftet på 70-talet kom de sossar in på banan som skapade det som kritiseras idag!

Världsekonomin har haft en kris. Under den har det alliansstyrda Sverige klarat sig bra jämfört med många andra europeiska länder. Det är tack vare ansvarsfulla och kompetenta politiker.

Där har du förklaringen till varför allt inte är tillfredställande för alla – ännu! Vi är många som är tacksamma över att sossarnas företrädare inte försökte rida ut den krisen!

Om sosseföreträdare visste att hur samhället ser ut och formats beror på politikerna skulle de vara mer trovärdiga!

Kanske är det just det faktum att de inte längre gör det som är skälet till att det ser ut som det gör i landet?

Tomas Green (FP)

Inga kommentarer: