torsdag, januari 05, 2012

Så sant som det är sagt!


Många uppgifter för S att ta tag i

Nu tror jag att mina gamla partikamrater helt har tappat riktningen och blivit ett missnöjesparti. Det är väl inte meningen att vi skall gnälla på allt som Allianspartierna kommer fram med.


1. Det är ju beslutat i demokratisk ordning att vi skall ha friskolor i Halmstads kommun, eller har jag missuppfattat situationen? Vad jag kan se ger Engelska skolan oss ett gyllene tillfälle att få den gamla fina Örjansskolan till en fungerande skola i många år framöver.


2. Att få en skola i kommunen som använder världsspråket engelska som undervisningsspråk, det är ju att slå två flugor på smällen. Tänk om det hade funnits i lilla Halmstad när mina barn var utbildningsaktuella.


3. Om jag har fattat det hela rätt, så har nog kommunledningen sett till att hyran sätts i den nivå så att det blir i stort sett kostnadsneutralt för skattebetalarna. På det här viset blir ju den gamla fina, men slitna byggnaden i fint skick.


Ett tips till de socialdemokratiska företrädarna är att se framåt i stället för att gnälla när politiken inte alltid går den väg, som faller trojkan på läppen. Det finns så mycket att jobba med, att gnälla på det som förmodligen inte går att göra något åt, är ju inte produktivt.


Ta till exempel information till medborgarna, varför kände så få till deponin? Det finns ju en S-förening i Fyllinge, att det planerades en deponi i det området har jag vetat i flera år. Varför informerar inte föreningen?



Gamla Slottsmöllans tegelbruk (bostäder eller?). Kalla till möte med de omkringboende, var står S i‑den här frågan?


Rut- och rotavdragen, är det inte dags att ändra strategi, om vi vill ha några väljare kvar till 2014? Informera och samla människor i den produktiva åldern för att höra deras åsikter. Det räcker inte att gamla kvinnliga kommunalare skriker sig hesa i den här frågan, de är inga bra representanter för framtidens arbetsmarknad.


Det räcker inte att ha ett möte för allmänheten två veckor före valet vart fjärde år, man måste jobba även mellan valen.



Ingvar Bengtsson, Oskarström

Inga kommentarer: